Regulamin
§ 1
Definicje Użyte w niniejszym regulaminie określenia oznaczają:
- Strona internetowa- strona internetowa „pomagamy-innym.pl” dostępna pod adresem https://pomagamy-innym.pl/;
- Fundacja – Fundacja Miej Serce z siedzibą w Rybniku przy ul. Jankowickiej 9 44-201 Rybnik, wpisana do rejestru stowarzyszeń innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej pod nr KRS 0000 368 135, NIP 642-314-31-06 REGON 241749910;
- Regulamin – niniejszy dokument określający w szczególności zasady i warunki dokonywania darowizn oraz zakładania subkonta;
- Beneficjent – dziecko do 18 roku życia, zarejestrowane w Fundacji i posiadające Subkonto;
- Opiekun Beneficjenta – osoba pełnoletnia będąca opiekunem prawnym Beneficjenta;
- Subkonto – indywidualny numer, na którym gromadzone i rozliczane są środki pieniężne przekazywane przez Darczyńców na potrzeby Beneficjenta;
- Wniosek – formularz przeznaczony do rejestracji nowego Beneficjenta Fundacji;
- Darczyńca – Użytkownik będący osobą fizyczną posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych lub ograniczoną zdolność do czynności prawnych, który dokonał darowiznę dla Fundacji;
- Serwis pośrednictwa finansowego: payu.pl, serwis pośrednictwa finansowego prowadzony przez spółkę pod firmą PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000274399, której akta rejestrowe przechowywane są przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP 7792308495, REGON 300523444;
- Darowizna – kwota stanowiąca darowiznę w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, przekazywana przez Użytkownika na rzecz Fundacji, w tym w szczególności w powiązaniu z określoną Zbiórką;
§ 2
Postanowienia ogólne
- Strona internetowa www.pomagamy-innym.pl stanowi wyłączną własność Fundacji Miej Serce.
- Fundacja udostępnia Użytkownikom adres email: biuro@miejserce.pl przeznaczony do kontaktów z nią, na który Użytkownicy mogą kierować do Fundacji wszelkie zapytania, sugestie, uwagi i informacje.
- Ilekroć w treści Regulaminu mowa jest o powiadomieniu, zawiadomieniu lub jakiejkolwiek innej formie kontaktu z Fundacją, oznacza to wysłanie wiadomości email na adres, o którym mowa w ustępie poprzedzającym.
- Każdy Użytkownik wpłacający darowiznę jest zobowiązany do zapoznania się z Regulaminem i akceptacji jego treści.
- W ramach swojej działalności statutowej Fundacja zajmuje się pomocą dzieciom do 18 roku życia.
- Środki pieniężne lokowane są na indywidualnie numerowane Subkonta Beneficjentów. Każdy Beneficjent posiada własne Subkonto.
- Fundacja zapewnia zarówno Darczyńcom jak i Beneficjentom pełną dyskrecję w zakresie przekazywanych środków.
§ 3
Darczyńcy
- Darczyńcom może być osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych za zgodą przedstawiciela ustawowego, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna posiadająca zdolność do czynności prawnych, która nie posiada osobowości prawnej.
- Podmioty, o których mowa w ustępie poprzedzającym, mogą samodzielnie, dobrowolnie i nieodpłatnie dokonać darowizny poprzez stronę internetową pomagamy-innym.pl.
- Wpłata darowizny wymaga podania adresu email, na który Fundacja przesyła wiadomości informacyjne o dokonanej wpłacie.
§ 4
Przekazywanie Darowizn
- Darowizny nie podlegają zwrotowi za wyjątkiem przypadków przewidzianych przepisami prawa.
- Darczyńcy mogą przekazywać Darowizny za pośrednictwem PayU.
- Po zaksięgowaniu Darowizny na koncie Fundacji Użytkownik otrzymuje mailowe podziękowanie oraz Użytkownik jest również powiadamiany mailowo o Podopiecznych, dla których jest organizowana zbiórka
- Umożliwiamy również cykliczne przekazywanie przez Użytkownika Darowizny na rzecz Fundacji, w ramach Stałej Pomocy na rzecz wybranego przez Użytkownika Podopiecznego, dla którego Fundacja umożliwia w Portalu przekazywanie Darowizny w tej formie. Użytkownik określa jaka kwota będzie co miesiąc, co tydzień lub co kwartał przekazywana i jego rachunek bankowy będzie obciążany kwotą Darowizny.
- Użytkownik może w każdej chwili zrezygnować z przekazywania cyklicznych darowizn wysyłając informację na adres e-mail: biuro@pomagamy-innym.pl
- Rozliczenia transakcji związanych z przekazywaniem Darowizn dokonywanych przelewem, za wyjątkiem przelewów dokonywanych bezpośrednio na rachunek Fundacji, przeprowadzane są za pośrednictwem centrum rozliczeniowego Serwisu pośrednictwa finansowego.
§ 5
Zgłaszanie Beneficjentów
- Każdy może za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie internetowej zgłosić osobę, która w jego opinii z uwagi na trudną sytuację zdrowotną lub życiową wymaga wsparcia.
- Fundacja może odmówić ogłoszenia Zbiórki bez podania przyczyny lub pozostawić zgłoszenie bez odpowiedzi.
§ 6
Dane osobowe
Wszelkie informacje dotyczące przetwarzania przez Fundację danych osobowych Użytkowników dostępne są w odrębnym dokumencie – Polityka Prywatności
§ 7
Reklamacje
- Każdemu Użytkownikowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji w sprawach związanych z funkcjonowaniem strony internetowej, a także wykonywaniem usług przez Fundację.
- Reklamacje należy składać drogą elektroniczną (na adres email Fundacji: biuro@miejserce.pl wpisując w tytule „Reklamacja”) lub w formie pisemnej.
- Fundacja udzieli odpowiedzi na reklamację w terminie 30 (słownie: trzydzieści) dni od dnia jej otrzymania.
- Odpowiedź na reklamację zostanie przesłana do Użytkownika na adres email wskazany w reklamacji lub jeżeli reklamacja została złożona w formie pisemnej, na adres email wskazany w piśmie albo pisemnie na adres wskazany w piśmie.
- Fundacja informuje, że reklamacje dotyczące usług świadczonych drogą elektroniczną przez osoby trzecie, do których dostęp związany jest z korzystaniem przez Użytkowników z strony internetowej, w tym świadczonych przez Serwisy pośrednictwa finansowego, rozpatrywane są przez te osoby trzecie na zasadach i w trybie określonym w regulaminach świadczenia usług przez te osoby.
§8
Założenie konta beneficjenta
- Utworzenie Subkonta dla Beneficjenta uwarunkowane jest pozytywną weryfikacją Wniosku, który znajduje się na stronie https://www.miejserce.pl/rejestracja/
- Prawidłowe wypełnienie Wniosku wymaga podania następujących danych, zgodnych ze stanem faktycznym: imię opiekuna, nazwisko opiekuna, adres e-mail, numer telefonu oraz hasło.
- Po utworzeniu Subkonta Beneficjenta można zamieścić w indywidualnym profilu zdjęcie Beneficjenta oraz historię choroby wraz ze wskazaniem celu gromadzenia środków.
- Wpłaty na subkonto mogą być dokonywane za pośrednictwem przelewu gotówkowego lub za pośrednictwem płatności online. Środki pieniężne można także przekazać ofiarując 1% podatku przy okazji corocznego rozliczenia z Urzędem Skarbowym. Wpłat można dokonywać również w siedzibie Fundacji.
- Subkonta tworzone są wyłącznie w celu gromadzenie wpłat na pomoc danemu Beneficjentowi.
- Środki zgromadzone na Subkontach mogą być wykorzystywane wyłącznie na cele zgodne ze statutem Fundacji.
- Dodając podopiecznego, Opiekun Beneficjenta wyraża zgodę na publikację wizerunku na stronach Fundacji Miej Serce, jej profilu na portalu społecznościowym Facebook, oraz użycie zdjęć Podopiecznego w celach promocji pozyskiwania środków finansowych dla swojego dziecka m.in. poprzez ulotki dobrocznynne.
§9 Rozliczenie środków na subkoncie Beneficjenta
- Wszystkie środki wpłacone na Subkonta są własnością Fundacji. Środkami dysponuje Zarząd Fundacji. Środki znajdujące się na Subkoncie Beneficjenta nie są jego własnością, służą one zaspokojeniu potrzeb Beneficjenta, przede wszystkim:
· Pokryciu kosztów leczenia oraz/lub kosztów rehabilitacji Beneficjenta;
· Pokryciu kosztów zakupu sprzętu rehabilitacyjnego i medycznego dla Beneficjenta;
· Pokryciu kosztów uczestnictwa Beneficjenta w warsztatach terapeutycznych i terapeutyczno-zajęciowych;
· Finansowanie leczenia dzieci chorych – w tym leczenia szpitalnego i dentystycznego;
· Finansowanie zakupu zabawek, oraz odzieży
· Dożywianie, zakup specjalistycznych odżywek
· Pomocy społecznej tj. refundacji wydatków związanych z leczeniem i niezbędnym utrzymaniem niepełnosprawnych dzieci.
- Podstawą do refundacji kosztów jest posiadanie odpowiedniej ilości środków na Subkoncie oraz przesłanie faktur/rachunków zgodnych ze statutem fundacji przez Beneficjenta lub Opiekuna Beneficjenta.
- Wszelkie zobowiązania dokumentowane są fakturami/rachunkami wystawionymi na Fundację lub w przypadku refundacji wydatków na Rodzica/Opiekuna.
- Zwrot środków pieniężnych lub zapłata za wydatki następuje bezgotówkowo przelewem bankowym lub też przekazem pocztowym. Rozliczenie środków za dany miesiąc będzie następować do końca następnego miesiąca.
- W przypadku śmierci Beneficjenta środki przekazywane są na inne cele Beneficjentów, lub na cele statutowe Fundacji.
§10
Likwidacja Subkonta
- Likwidacja Subkonta następuje:
- Po zrealizowaniu celu prowadzonego Subkonta dla danego Beneficjenta,
- W przypadku śmierci Beneficjenta,
- W przypadku rażących naruszeń postanowień niniejszego Regulaminu,
- Z innych ważnych powodów uniemożliwiających prowadzenie Subkonta.
§11
Postanowienia końcowe
1. Regulamin jest dostępny na stronie internetowej www.pomagamy-innym.pl
- Beneficjenci posiadający Subkonto w Fundacji zobowiązani są osobiście, bądź przez Opiekuna Beneficjenta każdorazowo informować Zarząd Fundacji o każdej zmianie danych miejsca zamieszkania Beneficjenta, stanie zdrowia Beneficjenta oraz o zmianach celu wskazanego we Wniosku.
- Fundacja corocznie informuje Beneficjenta o stanie jego Subkonta do końca I kwartału roku następującego po roku, w którym zbierane były środki na Subkonto Beneficjenta.
- Niniejszy regulamin obowiązuje od 01.01.2020 r.
W związku z treścią Ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz. U. 2002 r. Nr 101 poz. 926, z późniejszymi zmianami), Fundacja nie udostępnia danych osobowych darczyńców Beneficjentowi, jego Opiekunowi a także osobom trzecim. W oparciu o niniejszą Ustawę, Fundacja nie udostępnia także informacji o wysokości i źródeł zebranych środków osobom i instytucjom postronnym.